Anni sai haasteen Tirriltä ja tässä tulee vastinetta! Kuvat eivät nyt liity millään Annin outoihin ominaisuuksiin, mutta ryyditetään kuitenkin tekstiä muutamalla kuvalla.

Tästä on kyse: "Paljastan viisi omituista tapaani. Tämän jälkeen valitsen seuraavat viisi kissaa, jotka haastan tekemään saman perästä. Heidän tulee myös kirjoittaa nämä säännöt merkintäänsä. Linkitän haastamani kissat tämän merkinnän loppuun ja käyn ilmoittamassa heidän kommennttilaatikoihinsa haasteesta ja tästä merkinnästä."

P1000667.jpg

1) Ovien kihnuttelu

Tykkään kihnutella tassuilla ovia. Se vaan on niin hauskaa, ja samalla se tuo turvallisuuden tunnetta kun polkuanturoista tarttuu omia hajuja :) Iskä ja äiskä vaan ei tajua miksi joka päivä täytyy kihnuttaa ne samat paikat, mutta täytyyhän kissalla rutiineja olla! Parhaimmat kihnutettavat ovet on iskän ja äiskän makkarin ovi, saunan ovi ja olohuoneen vitriinin ovet.

P1010396.jpg

2) Lutkuttelu

Mikään ei ole niin rentouttavaa ja rauhoittavaa kun omien nisien lutkuttelu ennen nukkumaan menoa! Kokeilkaapa vaikka! Pentuna imeskelin myös äiskän korvalehtiä :) Se oli äiskän mielestä niin hellyyttävää, että ei se mua kieltänytkään. Sitten oli äiskän korvalehti ihan punainen ja turvonnut, kun se on mulle vähän allerginen. Mutta äiskä aina sanoo että se mieluummin elää lyhyemmän elämän mun (ja muiden kissojen) kanssa kuin pidemmän elämän ilman mua (ja muita kissoja)!

P1010805.jpg

3) Napsulta varastaminen

Iskä ja äiskä väittää että me Napsun kanssa syödään samaa ruokaa. Onneksi mä en ole mennyt siihen vipuun, koska Napsu saa aina paremmat palat sieltä ruokapurkista. Mun täytyy siis joka päivä syödä ensin oma kuppi tyhjäksi ja sitten mennä Napsun kupille. Napsu on niin nösvelö että se ei puolusta ruokaansa, niin joskus mä sit saan kaksi annosta. Harmillisen usein äiskä kuitenkin jää keittiöön vahtimaan tai harhauttaa mut olohuoneeseen siksi aikaa kun Napsu syö. Sitten kun mä muistan mitä mun piti tehdä, Napsu on jo syönyt kaiken. Niin epäreilua.

P1010401.jpg

4) Maikkarin logon jahtaus

MTV3 on onnistunut logosuunnittelussaan aivan uskomattoman hyvin, se logo vetoaa muhun syvästi. Aina kun logo vilahtaa ruutuun (ja sitä mun riemukseni tapahtuu monta kertaa illassa), mun on pakko vähän säksättää tai ainakin mennä katsomaan lähempää!

P1010338.jpg

5) Pikkutavaroiden piilottelu

Pienten tavaroiden nappaaminen pöydältä ja niiden piilottaminen on huisin hauskaa! Paitsi että on kivaa piilottaa iskän kihlasormus tai kolikoita tai kyniä, on myös hauskaa katsella kun iskä ja äiti etsii niitä tavaroita! Mä en kyllä ole kovin hyvä keksimään uusia piiloja, joten sekin hauskuus on vähän ennalta-arvattavaa...

Anni haastaa mukaan seuraavat kissat:

Piki
Petsku (joka on värityksestä ja turkin kuvioista päätellen jotakin sukua meidän Napsulle)
Sinni
Sola
Morris